O Združenju nabavnikov Slovenije
O združenju
ZNS je neprofitna, nepolitična, neodvisna nacionalna organizacija s sedežem v Sloveniji, ki si prizadeva razviti nabavno skupnost in njeno sodelovanje s financami, proizvodnjo, IT in vodstvom. Združenje je stičišče za izmenjavo idej in najboljših praks za potrebe nabavnih strokovnjakov in zaposlenih v nabavnem delu oskrbnih verig v Sloveniji.
Kot nacionalno združenje omogoča mreženje vodstvenih in ostalih zaposlenih v nabavi v skrbi za upravljanje in optimiziranje stroškov v svojih delovnih sredinah.
Združenje nabavnikov Slovenije (ZNS) povezuje več kot 400 članov iz zasebnega in javnega sektorja in v Sloveniji že več kot 20 let spodbuja razvoj poklica nabavnika. S sodelovanjem pri oblikovanju gospodarskega okolja v Sloveniji soustvarjamo rast konkurenčnosti slovenskega gospodarstva in tako sooblikujemo slovenski družbeni prostor.
Podatki o ZNS
- ZNS je bilo ustanovljeno leta 2003;
- ima več kot 400 članov iz zasebnega in javnega sektorja;
- je neprofitno, nepolitično in neodvisno nacionalno združenje;
- je edina organizacija nabavnikov v Sloveniji, kjer se srečujejo strokovnjaki iz zasebnega in javnega sektorja;
- je edinstveno omrežje v Sloveniji, ki obravnava strateška vprašanja nabave in oskrbnih verig;
- zagotavlja možnosti za promocijo nabavnega poklica ter širitev poklicnih spretnosti in znanja;
- je član IFPSM (angl. International Federation of Purchasing and Supply Management).
Pod okriljem Združenja nabavnikov Slovenije je začela delovati v letu 2015 Sekcija mladih nabavnikov Slovenije.
Člani ZNS prejemajo vsak mesec proizvodni PMI (Purchasing Managers Index – Indeks nabavnih menedžerjev) in kvartalni e-časopis Nabavnik.si za nabavne strokovnjake. Uveljavljajo brezplačen dostop do določenih webinarjev in popuste za strokovna izobraževanja, seminarje in konference v organizaciji ZNS in nekaterih partnerskih združenj ter pogodbenih partnerjev. Poleg tega imajo člani ZNS dostop do članske baze podatkov na spletni strani ZNS, kjer lahko dostopajo do arhiva mesečnih proizvodnih PMI ter do slik dogodkov in gradiv.
Upamo si voditi nabavo in oskrbne verige!
Nabava in oskrbne verige se hitro spreminjajo. Iz zgolj podporne storitve v preteklosti je postala nabava pomembna sila na svetovnem prizorišču poslovanja. Zavedanje o pomenu in ugledu nabave se je še povečalo s pandemijo COVID 19 in z vojno v Ukrajini, saj je tudi zadnjim dvomljivcem postalo jasno, kako veliko strateško vlogo ima nabavna funkcija v posamezni organizaciji in da odlično delo nabavnikov lahko zagotavlja konkurenčno prednost organizacije na trgu.
ZNS, Združenje Nabavnikov Slovenije, je v ospredju pri kreiranju nabavnih vrednot in standardov na področju zasebnega in javnega sektorja v Sloveniji.
Pospešujemo razvoj in distribucijo znanja na višjem profesionalnem nivoju in dajemo poklicu nabavnika nov, višji pomen. Izmenjujemo, širimo in nagrajujemo dobre nabavne poslovne prakse.
Pojem nabavnih in oskrbnih verig zajema področja, kot so: nakupovanje, upravljanje z materiali in skladiščenje, nabavno logistiko, upravljanje dobavnih verig in strateški »sourcing«.
Vizija
Nabava bo postala strateška funkcija v vsakem slovenskem podjetju, v okviru katere nabavniki s svojim strokovnim in etičnim delovanjem ključno pripomorejo k uspešnosti poslovanja podjetja in njegovemu razvoju.
Poslanstvo
Poslanstvo ZNS:
- razvoj nabavnega menedžmenta;
- dvig ugleda nabavne funkcije;
- izmenjava in širjenje znanja, dobrih praks in informacij;
- izobraževanje, raziskovanje na področju nabave in oskrbnih verig;
- uporaba etičnih standardov in standardov odličnosti;
- mreženje, sodelovanje na področju nabave in oskrbnih verig v skrbi za čim boljše upravljanje izdatkov v svojih delovnih sredinah;
- aktualne informacije s področja nabave na enem mestu;
- povečanje dodane vrednosti in učinkovitosti slovenskih praktikov s področja nabave in upravljanja oskrbnih verig;
- povezovanje s sorodnimi organizacijami doma in v tujini;
- delitev in nagrajevanje najboljših domačih praks s področja nabave in oskrbnih verig;
- glas slovenskega nabavnega menedžmenta v javnosti;
- sogovornik medijem na teme iz menedžmenta nabave in oskrbnih verig.
Vrednote
Naše temeljne vrednote so:
- etično in moralno delovanje,
- znanje in inovativnost,
- strokovnost in odgovornost,
- sodelovanje in povezovanje,
- trajnostno delovanje.
Dejavnosti
Naše dejavnosti:
- razvoj stroke,
- razvoj članstva,
- mreženje,
- raziskovanje na področju nabave,
- izobraževanje in usposabljanje,
- izmenjave in nagrajevanje dobrih poslovnih praks,
- prirejanje strokovnih posvetov, treningov, delavnic, webinarjev in konferenc,
- podeljevanje nagrade za najboljši nabavni praksi leta,
- promocijske aktivnosti,
- mednarodno povezovanje.
Cilji
- vzpostaviti skupnost povezanih strokovnjakov s področja nabave in oskrbnih verig s ciljem dviga ugleda poklica nabavnika v Sloveniji;
- vzpostaviti strateško sodelovanje z najvišjim vodstvom podjetij;
- spodbuditi izobraževanje s strokovnjaki in praktiki z nabavnega področja, ki povečujejo dodano vrednost za naša podjetja;
- omogočiti lažjo izmenjavo informacij, najboljših praks, standardov in tehnoloških orodij s pomočjo izobraževanja, publikacij, seminarjev in konferenc;
- stalno ocenjevati in izboljševati poklic nabavnika z omogočanjem izmenjav idej in medsebojnega ocenjevanja (primerjanja);
- vzpostaviti strokovne izobraževalne standarde na področju nabave z akreditacijskimi izpiti;
- spodbujati skupne nabave in upravljanje nabavne funkcije s poudarkom na povečevanju učinkovitosti in preglednosti poslovanja;
- ohranjati, pridobivati in povečevati članstvo;
- promovirati nabavo z letno razglasitvijo priznanja najboljša nabavna praksa
(avtor ZNS):
Etični kodeks ZNS smo oblikovali s ciljem, da nabavniki izkažemo svojo integriteto, upoštevamo etiko pri svojih dejanjih, smo zaupanja in spoštovanja vredne osebe in predstavniki podjetij ter da s spoštovanjem poštene konkurence izvajamo nabavo učinkovito na pošten in razumen način brez vpletanja osebnih interesov.
Osnovna vodila
- spoštovanje zakonodaje in predpisov,
- omejevanje osebnega interesa,
- odnos do konkurence,
- poslovna in družbena odgovornost.
Zakonodaja in predpisi
Delujemo v skladu z veljavnimi zakoni in jih upoštevamo pri svojem delovanju. Vsako kršenje zakonskih predpisov in ostalih predpisov, ki urejajo področje nabave, je nesprejemljivo in prepovedano.
Poslovne partnerje obravnavamo spoštljivo. Spoštujemo vse dogovorjene in podpisane pogodbe.
Nasprotujemo kakršnikoli diskriminaciji ali nadlegovanju glede na raso, etnično pripadnost, spol, vero ali ideologijo, invalidnost, starost, spolno identiteto, politično prepričanje ali na sindikalno delovanje.
Osebni interes
Nabavniki imamo ničelno toleranco do korupcije v kakršnikoli obliki ter spoštujemo protikorupcijsko zakonodajo in interne akte delodajalca. Od svojih poslovnih partnerjev ne sprejemamo daril, pogostitev, uslug ali storitev, ki bi lahko vplivale na naše mnenje in odločitve o poslovnem sodelovanju oziroma omajale našo presojo in integriteto.
Naše delovanje ne sme biti nikoli v potencialnem ali dejanskem konfliktu z interesi delodajalca.
V nobenem primeru ne sprejmemo daril, če:
- to prepoveduje delodajalec v internih pravilih podjetja,
- ocenjujemo, da je darilo namenjeno vplivanju,
- so to gotovina, vrednostni boni, vstopnice ali karkoli drugega, kar je zamenljivo za gotovino (žlahtne kovine, predmeti …),
- gre za donatorska ali sponzorska sredstva, ki niso odobrena s strani vodstva podjetja,
- je dobavitelj v procesu oddajanja ponudb.
Nabavnikom ni dovoljeno sprejeti ponudbe, obljube ali kakršnekoli nezakonite ugodnosti v zvezi s poslovanjem – neposredno ali posredno. Gotovinska plačila ali druge ugodnosti z namenom vplivanja na odločitve ali pridobivanja nezakonite prednosti niso dovoljeni. Vsaka ponudba, ugodnost, vabilo ali darilo mora biti v skladu s tem kodeksom in z veljavnimi predpisi.
Svojega poklicnega položaja ne izrabljamo tako, da bi zahtevali, sprejeli ali obljubili korist zase, za družinske člane ali druge osebe.
Pogostost in obseg sprejetja gostoljubja s strani dobaviteljev morata biti v skladu s tovrstno kulturo lastnega delodajalca. Nabavniki smo posebno pozorni na tovrstne ugodnosti v procesu povpraševanja, raziskovanja trga in zbiranja ponudb. V tem primeru se je najbolje izogniti kakršnemukoli gostoljubju s strani dobaviteljev in se odpovedati vsem morebitnim darilom ne glede na njihovo vrednost.
Odnos do konkurence
Spoštujemo pošteno konkurenco ter s tem zakonodajo in pravila, ki na eni strani uveljavljajo in spodbujajo konkurenco, na drugi strani pa prepovedujejo dogovarjanje in določanje cen ter monopolno delovanje.
Poslovna in družbena odgovornost
a) Zagotavljanje odgovorne porabe in proizvodnje
Nabavniki stremimo k trajnostnemu upravljanju in uporabi naravnih virov ter si prizadevamo za zmanjševanje nastalih odpadkov, in sicer s preprečevanjem njihovega nastajanja ter s spodbujanjem k ponovni uporabi in recikliranju.
Skrbimo za okolju prijazno ravnanje s kemikalijami in vsemi odpadki skozi celoten življenjski cikel. Cilji Programa trajnostnega razvoja Združenih narodov so osnovna načela našega delovanja. Spodbujamo aktivno sodelovanje z dobavitelji pri oblikovanju okoljsko odgovornih dobavnih verig, tako da vplivamo na oblikovanje proizvodov, storitev in procesov z minimalnimi negativnimi okoljskimi odtisi.
b) Prisilno delo
Zavračamo vsakršno prisilno delo in spoštujemo listine Združenih narodov o človekovih pravicah in pravicah otrok. Izrecno podpiramo Konvencijo o minimalni starosti za zaposlitev in Konvencijo o prepovedi in takojšnjem ukrepanju za odpravo najhujših oblik dela otrok. Kadar nacionalni predpisi določajo strožje ukrepe, imajo ti predpisi vedno prednost pred mednarodnimi konvencijami.
c) Obravnava zaposlenih
Zavzemamo se za zaščito zaposlenih in njihovo zdravje pri delu ter podpiramo ukrepe za izboljšanje delovnega okolja tako v lastnih podjetjih kot tudi pri poslovnih partnerjih.
Prav tako ne sodelujemo s podjetji, ki ne plačujejo svojih delavcev ali dajatev, niti s tistimi, ki diskriminirajo svoje zaposlene.
č) Obravnavanje zaupnih informacij
Spoštujemo zaupnost informacij in se izogibamo kakršnemukoli deljenju informacij, ki bi lahko slabo vplivale na posel ali celo povzročile njegovo nesklenitev. Pristranske in škodljive odločitve smo v pisni obliki dolžni razkriti vodstvu podjetja. Če nabavnik ne more sam presoditi, ali gre za zaupne informacije ali ne, je dolžan pridobiti stališče vodstva podjetja.
Še posebej to velja za poslovno občutljive informacije, ki jih moramo skrbno čuvati in jih ne smemo uporabiti bodisi v lastno korist bodisi z namenom oviranja konkurence ali jih v kakršnikoli obliki posredovati ostali zainteresirani javnosti brez pisnega dovoljenja vodstva. Če gre za deljenje informacij dobavitelja, moramo od njega pridobiti pisno soglasje.
Zaupne informacije in zaupni dokumenti se lahko razkrijejo tretjim osebam le z izrecnim predhodnim soglasjem ali sodnim nalogom.
d) Družbeni mediji
Pri uporabi družbenih medijev nabavniki upoštevamo stališča in interese drugih tudi takrat, ko izražamo osebna mnenja. Na osnovi svojega položaja v družbi skrbno ocenimo, ali in kaj lahko objavimo kot zasebniki.
Temeljne vrednote
Etično in moralno delovanje
Nabavniki delujemo pošteno in zanesljivo ter ne povzročamo drugim škode. V vseh vidikih poslovanja delujemo korektno, govorimo resnico in ne zavajamo poslovnih partnerjev. Nikoli ne razkrivamo zaupnih informacij tretjim osebam (razen če zakonske ali poklicne obveznosti zahtevajo razkritje takih informacij) in ne uporabimo zaupnih informacij za osebno korist. Nabavniki se vzdržimo dejanj, ki bi lahko diskreditirala naš poklic in osebno integriteto.
Strokovnost in odgovornost
Prizadevamo si sprejemati odgovorne odločitve na podlagi znanja in izkušenj ter v vseh okoliščinah delujemo v skladu z najvišjimi standardi nabavne stroke. Redno razvijamo svoje veščine in spretnosti, širimo svoje znanje, ga delimo s svojimi kolegi nabavniki in s tem dvigujemo veljavo svojemu poklicu ter spodbujamo profesionalen odnos do nabave.
Naše delovanje temelji na presoji dejstev in ne na predsodkih ali lastnih interesih. Ne dovolimo si vpliva drugih in se izogibamo kakršnimkoli odnosom, ki bi lahko na neustrezen način vplivali na strokovno in neodvisno presojo.
Nabavniki nikoli ne zlorabimo pogajalske moči, ki jo imamo. Uveljavljanje neupravičenega vpliva, zloraba moči in neprofesionalnost so v nasprotju z dobrimi poslovnimi praksami ali celo z zakonodajo in dolgoročno ne prinašajo podjetju koristi. Zagotavljamo skladno ravnanje z veljavno zakonodajo, spoštujemo protimonopolne predpise in predpise, ki preprečujejo omejevanje trgovinske dejavnosti.
Poštena konkurenca
Zavezani smo pošteni konkurenci, tako da vsem potencialnim dobaviteljem omogočimo enake možnosti sodelovanja pri ponudbah in izberemo dobavitelje na podlagi objektivnih meril, ki preprečujejo subjektivno izbiranje in dogovarjanje.
Trajnostno delovanje
Prizadevamo si za nabavo, ki ima pozitivne okoljske, socialne in ekonomske vplive v celotnem življenjskem ciklu (vir: ISO 20400 Trajnostna naročila). Delujemo družbeno odgovorno in prispevamo k trajnostnemu razvoju z zagotavljanjem odgovorne porabe in proizvodnje.
Če se v določenih okoliščinah sam ne moreš odločiti, kaj je prav in kaj ne, se posvetuj s svojim predpostavljenim!
Namen združenja je povečati pomen nabavne funkcije in vloge v slovenskih podjetjih ter nuditi pomoč svojim članom in vsem, ki pri svojem delu kaj nabavljajo ali so del nabavnega dela oskrbnih verig.
Združenje je odprto tako za povezovanje s podobnimi domačimi in mednarodnimi organizacijami kot tudi z akademskimi in poslovnimi krogi. Trenutno ima preko 400 članov. Večina aktivnosti se opravi na prostovoljni osnovi. ZNS letno organizira naslednje dogodke:
- nabavno konferenco v maju (v skupni organizaciji s podjetjem Planet GV)
- pomladanski strokovni posvet (posvečen različnim aktualnim temam, povezanim z nabavo)
- jesenski strokovni posvet (z informacijami o splošnih gospodarskih razmerah in z napovedmi o gibanju cen najpomembnejših surovin v prihodnjem letu)
Pokroviteljstvo ZNS je priložnost za neposreden kontakt z ljudmi, ki so v podjetjih odgovorni za nabavo blaga in storitev, ter za izboljšanje povezanosti vašega podjetja s slovensko poslovno javnostjo. Na voljo je več ravni sponzorstva, ki ponujajo številne ugodnosti (oglejte si PONUDBO), in sicer:
- zlati sponzor,
- srebrni sponzor,
- bronasti sponzor,
- sponzor.
- donator.
Spoštovana nabavnica, spoštovani nabavnik, spoštovani prijatelj nabave,
v globalnem svetu, kjer vsi stremimo za odličnostjo, morata tako nabava kot tudi ZNS delovati odlično ter prispevati pomemben delež k celotnemu delovanju podjetja in sektorja, v okviru katerega nabava deluje. Nabava mora biti s svojo nabavno strategijo neposredno integrirana v poslovno strategijo podjetja kot celote. Z ustvarjanjem dodane vrednosti, izboljšavami in nižjimi stroški nabava neposredno vpliva na rezultat in ugled podjetja ali javnega sektorja, v okviru katerega deluje.
Vloga nabave je v vsaki organizaciji dobava »dodane vrednosti« k poslu, ki ga organizacija opravlja (pri nabavi surovin, izdelkov ali storitev ali česarkoli drugega).
Učinkovita nabava pomeni za organizacijo:
- večjo vrednost za enak denar v primerjavi s konkurenco,
- nižje stroške,
- varnost dobav – strateške surovine in ostale komponente morajo kontinuirano pritekati v podjetje,
- boljše kontroliranje rizikov – stalno iskanje novih virov in dobaviteljev, tako da ne ogroža ugleda podjetja in ne prihaja v konflikt s socialno in okoljsko odgovornostjo podjetja ter ni v nasprotju z zakonodajo,
- pogajalsko moč – sposobnost izpogajati pogoje, boljše od naše konkurence,
- izboljševanje kvalitete – vzpostaviti take odnose z dobavitelji, ki bodo omogočali boljše proizvode in storitve in bodo kupcem skrajšali čas dobave,
- učinkovit proces – z uporabo elektronskih in najsodobnejših tehnoloških orodij za izboljšanje ter skrajšanje procesa naročanja in povezanih procesov,
- inovacije – sodelovati z dobavitelji, ki so inovativni in delijo z nami novosti (ali izboljšave ali nove proizvode), nabavniki pa jih čim hitreje prenesejo v svoje delovne sredine in tako izboljšujejo konkurenčno prednost svojih organizacij.
Člani ZNS s svojim delom:
- prispevamo k razvoju slovenskega nabavnega menedžmenta,
- prispevamo k uspešnosti slovenskega gospodarstva, k napredku in blaginji države ter državljanov Slovenije,
- oblikujemo poklicne standarde in opise delovnih mest za nabavnike in za nabavne menedžerje,
- omogočamo medsebojno spoznavanje, mreženje in druženje slovenskih in tujih nabavnih menedžerk in menedžerjev ter nabavnikov in vseh zainteresiranih, ki jih zanima delovanje nabavnikov,
- povečujemo ugled nabavnega poklica v javnosti,
- spodbujamo k spoštovanju poslovne etike med nabavniki,
- povezujemo slovenski menedžment s sorodnimi organizacijami doma, v regiji in globalno preko IFPSM (International Federation for Purchasing and Supply management).
Pred nami je prenovljena internetna stran našega stanovskega združenja ZNS. S prenovo strani želimo izboljšati našo komunikacijo z vami in stran narediti prijaznejšo za uporabo. Želimo namreč, da vam bodo uporabljena sodobna internetna orodja omogočila boljšo dostopnost do podatkov na naši strani pa tudi čim hitrejšo komunikacijo z nami.
Marina Lindič, predsednica in soustanoviteljica Združenja.
Želite postati član Združenja nabavnikov Slovenije?
Prosimo vas, da izpolnite spletno prijavnico.
Drugi o nas
Združenje Nabavnikov Slovenije že več kot dve desetletij skrbi za stalen razvoj nabavne stroke v Sloveniji. Z organizacijo rednih strokovnih dogodkov in drugih vsebin razvija nabavno področje in omogoča stalen razvoj nabavnih managerjev in nabavnih specialistov. Danes si je težko predstavljati uspešno podjetje, katerega nabavniki ne sodelujejo z ZNS oz. se ne udeležujejo njihovih dogodkov. Pomembna potrditev kvalitetnega in uspešnega dela ZNS je tudi predsedovanje svetovni nabavni organizaciji IFSPM v obdobju 2020-2023 s strani ga. Marine Lindič, dolgoletne predsednice združenja.
Uroš Primožič,
direktor nabave KANSAI HELIOS storitve Slovenija d.o.o.
Absolutno je pri PMI potrebno začeti čisto na vrhu podjetij. PMI je odlična metoda in odličen indikator poteka prihodnjih trendov oziroma konjunkturnih gibanj. Z razumevanjem in poznavanjem PMI se lahko bolje pripraviš in morda celo preprečiš dogodke, ki se sicer pojavijo in nas presenetijo. Dejstvo je, da se o PMI pri nas še premalo govori in se tako tudi premalo uporablja. Pri tem zopet poudarjam, da se ne zavedamo, v kakšnem konkurenčnem globalnem okolju delujemo, tako država, kot tudi posamezna podjetja. Zato je tovrstne informacije, kot je PMI, potrebno razumeti in seveda koristiti. Pomembno se je zavedati in razumeti, da imajo s tem indeksom vsi predsedniki uprav in ostali direktorji v podjetjih v rokah dodatno informacijo, ki jim lahko koristi pri njihovih strateških, taktičnih in operativnih odločitvah. Gre za razumevanje pomembnosti informacij, ki obstajajo in za njihovo koriščenje. Če se tega ne zavedamo in ne znamo izkoristiti, bomo vedno le hodili za ostalimi. Po mojem mnenju bi bilo zelo dobro, če bi PMI koristili tudi drugi. Prvi primer je Ministrstvo za finance, drugi pa UMAR (Urad za makroekonomske analize in razvoj), saj je PMI odličen indikator gibanja gospodarstva, ki ga predvsem UMAR lahko uporabi kot sestavni del svojih poročil. S tem bi se prav gotovo pokazala pomembnost tega indeksa.
dr. Peter Kraljič,
svetovalec in strokovnjak za prestrukturiranje
Zakaj je dobro spremljati PMI? Kazalnik dobro odraža trenutno stanje v industriji, kar je za slovensko gospodarstvo še toliko pomembnejše. Industrija obsega petino slovenskega BDP, takšen delež pa je tretji največji v Evropi. V Evropi poznajo tri različice PMI: kompozitnega, industrijskega in storitvenega, pri čemer industrijski uživa največji interes poslovne javnosti. V kontekstu Slovenije je pomembno, da Združenje nabavnikov Slovenije ta kazalnik izračunava in da podjetja to sprejemajo kot nekaj dobrega. Pomen je pozitiven tudi za državo, saj lahko ta prej začuti, v katero smer se obračajo poslovni trendi. Ta kazalnik spada v kategorijo t. i. leading ali forward indikatorjev, ki prej kot drugi kazalniki (industrijska proizvodnja, poraba elektrike v gospodarstvu, kreditiranje podjetij) opozarja na uspešnost industrije. Pri slovenskem kazalniku velja še omeniti, da precej dobro korelira s podobnimi kazalniki v glavnih izvoznih partnericah. Z drugimi besedami,: če gre nemškim industrialcem dobro, je precej visoka verjetnost, da dobro razpoloženje prehaja na celotno dobaviteljsko verigo, kjer so prisotni tudi slovenski dobavitelji. Žal velja tudi obratno.
Bojan Ivanc,
vodja analitske skupine SKEP GZS
Se zelo strinjam, da smo razvili zelo lepo sodelovanje. Prav tako ob vsaki priliki poudarim, da ste uspeli narediti zelo kvalitetno, strokovno (ne politično ali marketinško) združenje, ki pripravlja strokovne dogodke, ter dvignili nivo področja nabave v Sloveniji. Če si danes nabavnik v Sloveniji in nisi del te zgodbe, zamujaš na veliko!
dr. Dejan Paravan,
GEN-I
Nabava ni le to, da imaš stvari ob pravem času na pravem mestu in v pravih količinah. Nabava je funkcija, ki vitalno vpliva na uspeh in dodano vrednost. Če je dr. Peter Kraljič z nabavno matriko prvi na svetu razvil orodje strateškega upravljanja nabave, je Združenje nabavnikov Slovenije zaslužno za pozicioniranje nabavne stroke na prave, strateške vloge v organizacijah. Ste vzvod konkurenčnosti in nosilec ustvarjalne energije rasti – agilne in hkrati trajnostne.
mag. Edita Krajnović,
direktorica Mediade
ZNS je izredno strokovno združenje, ki v Sloveniji nudi največ nabavnih vsebin in izkušenj na enem mestu. S svojimi dogodki nenehno izobražuje člane in s tem pripomore k boljši konkurenčnosti slovenskih podjetij. ZNS je tudi združenje, ki nabavnikom nudi izjemno priložnost za mreženje in izmenjavo dobrih praks.
Luka Rutar,
Senior Director, Procurement, HydronicS, Danfoss
Združenje nabavnikov Slovenije (ZNS) združuje strokovnjake s področja nabave iz različnih industrij. Predanost izobraževanju, izmenjavi najboljših praks in promociji strokovnosti v nabavni skupnosti je osupljiva. ZNS omogoča članom bogate priložnosti za mreženje, učenje in rast tako na osebnem kot poklicnem nivoju. Ponosna sem, da sem del tega dinamičnega in naprednega združenja.
Marjana Drolc Kaluža,
izvršna direktorica za nabavo v SIJ d.d.
Združenje nabavnikov Slovenije predstavlja osrednjo platformo za povezovanje in dvigovanje ravni strokovnosti v nabavni stroki. Ponosni smo, da smo bili lahko sodelavci Planeta GV tudi med njegovimi ustanovnimi člani. Združenje odgovorno izpolnjuje tudi svojo družbeno vlogo z merjenjem utripa nabavnih menedžerjev prek PMI indeksa. PMI indeks velja za vodilni indikator gospodarskih obetov, kar ga uvršča med ključne kazalnike gospodarske aktivnosti za poslovno skupnost. Posebej ponosni smo tudi na dejstvo, da člani Združenja nabavnikov Slovenije sodelujejo v vodilnih vlogah tudi na mednarodni ravni v okviru Svetovnega združenja nabavnikov IFPSM. Združenje aktivno sodeluje tudi pri povezovanju sorodnih združenj v regiji, kar odpira nove priložnosti za vse njegove člane. Največje zadovoljstvo in ponos pa predstavlja organizacija že 23. Nabavne konference, ki je postala nepogrešljiv in osrednji regijski dogodek v nabavni industriji. Z veseljem pričakujemo nadaljnje sodelovanje in prispevanje k razvoju tako združenja kot tudi nabavne stroke.
mag. Peter Ribarič,
direktor Planeta GV
Organi združenja
Marina Lindič
predsednica Združenja nabavnikov Slovenije
Marina Lindič je soustanoviteljica Združenja nabavnikov Slovenije (ZNS). Od leta 2003 do 2011 je bila podpredsednica, od leta 2011 dalje pa predsednica ZNS.
Od 11. 5. 2005 je bila zaposlena v Ursa Slovenija d.o.o. kot direktorica sektorja logistike, nabave in oskrbe kupcev za dve tovarni: steklene volne v Novem mestu in Turčiji in tovarne XPS v Italiji – najprej za področje regije Adria, nato jugovzhodne Evrope in trenutno za Sredozemlje in jugovzhodno Evropo. Pokrivala je področje logistike, planiranja proizvodnje kompletne nabave, skladiščenja končnih proizvodov in surovin, oskrbe kupcev za Avstrijo in Italijo, za Slovenijo in ostale države bivše Jugoslavije ter za Romunijo, Bolgarijo, Turčijo in Grčijo.
Od leta 1995 do maja 2005 je bila zaposlena v Trimu d.d. kot vodja nabave. Pokrivala je naslednja področja: nabavo materialov, storitev in investicijskega blaga na domačem trgu ter uvoz in skladišče surovin, potrošnega materiala in carinskega skladišča.
Marca 2014 je bila izvoljena v upravo (board) IFPSM (International Federation for Purchasing and Supply Management). IFPSM je svetovna federacija, ki pokriva področje nabave in oskrbnih verig. To je združuje 48 nacionalnih združenj iz Evrope, Amerike, Afrike in Azije, ki povezujejo več kot 250.000 strokovnjakov s področja nabave in oskrbnih verig.
- V letih 2016 do 2020 je bila zakladnik (Treasurer) IFPSM.
- 1. 1. 2020 je nastopila mandat predsednice svetovne federacija za obdobje treh let.
Predava teme s področja nabave in oskrbnih verig na Nabavni konferenci in različnih drugih konferencah, na Akademiji nabave ter na seminarjih in webinarjih tako v Sloveniji kot tudi v tujini (Italija, Taiwan, Hrvaška, Srbija …)
Izvaja praktični trening pogajanja.
Je soavtorica knjig:
- Priročnik za vodjo nabave (strokovna urednica in soavtorica priročnika)
- Strateška nabava (soavtorica knjige avtorja Branka Žibreta)
- Vključevanje regionalnega podjetja v globalni proces nabave na ravni skupine (njen prispevek)
Srečko Bukovec
podpredsednik ZNS in predsednik Strokovnega sveta ZNS
Srečko Bukovec je direktor podjetja Slopak. Pred tem je bil dolga leta projektni vodja za maloprodajo, veleprodajo, logistiko in notranjo proizvodnjo v Mercatorju. Bil je tudi predsednik Komisije za okolje pri Gospodarski zbornici Slovenije, član Komisije za okolje in logistiko na Eurocommerceu, in član Komisije za embalažo na Ministrstvu za okolje in prostor.
Srečko Bukovec je diplomiral iz mednarodnih ekonomskih odnosov in ekonomije nacionalnega gospodarstva na Ekonomski fakulteti Univerze v Ljubljani. Po diplomi se je zaposlil kot raziskovalec na Centru za mednarodno sodelovanje in razvoj v Ljubljani. Po vstopu v Poslovno skupino Mercator je bil na vodstvenih delovnih mestih na področju zunanje trgovine, na področju podjetij v tujini, trgovine na debelo, franšizinga, javnih naročil za nekomercialno blago in storitve in je vodil številne razvojne projekte.
Člani UO ZNS
Marina Lindič
predsednica ZNS
Srečko Bukovec
predsednik Strokovnega sveta ZNS in podpredsednik ZNS
Mojca Gostiša
članica
Marko Lekše
član
Uroš Zupančič
član
Člani Strokovnega sveta ZNS
Srečko Bukovec
predsednik
Vlado Prosenik
član
Anže Šinkovec
član
Marjana Drolc Kaluža
članica
Katja Nose Sabljak
članica
Nejc Zafran
član
Tanja Zakrajšek Pucelj
članica
Mitja Medvešček
član
Nejc Zafran
član
Marko Budler
član
Tina Pirnat
članica
Jani Ločičnik
član
Irena Cirnski
članica
Aurelija Marcina
članica
Mitja Pust
član
Nataša Košnjek Jug
članica
Snežana Šuput Gulin
članica
Tomaž Marolt
član
Andrej Obreza
član
Aleksander Polajžer
član