Avtor: Branko Žibret
Št. strani: 175
Leto izdaje: 2008
Cena: 20,00 €
V knjigi je predstavljen nov pogled na vse pomembnejšo vlogo nabave, ki je postala ena izmed osrednjih funkcij vodstev.
Nekaj tematik iz vsebine:
- mednarodni trendi v nabavi in položaj slovenskih podjetij
- nabava kot strateška funkcija
- moderna organizacija nabave
- nabava kod podpora ustvarjanju inovacijskega okolja
- sodelovanje z dobavitelji kot vzvod upravljanja inflacijskih tveganj
- nabava v luči družbene in okoljske odgovornosti
- opravljanje in vodenje nabave v skupini podjetij
- oblikovanje za znižanje stroškov (Design to cost)
- upravljanje blagovnih skupin v nabavi
- vključevanje regionalnega podjetja v globalni proces nabave na ravni skupine
- standardi in profesionalna praksa nabavnega procesa
O knjigi
Delež nabavnih stroškov se danes v modernih podjetjih povečuje. To je posledica čedalje večje specializacije in vertikalne dezintegracije podjetij. Podjetja so v tem procesu prisiljena kupiti čedalje večji delež svojih vložkov, kamor štejemo danes tudi razvoj in inovacije. Zato je nabava postala strateška funkcija. Okolje delovanja nabave se je spremenilo, nabava je globalna, pomembno vlogo imajo nakupi v tako imenovanih nizko-stroškovnih državah. Nabava se ne ukvarja le z vprašanji cen in zniževanja stroškov (kljub –- napačnemu –- splošnemu prepričanju, da je to najpomembnejši cilj nabave), temveč se vse bolj ukvarja s kreiranjem vrednosti za končnega kupca. Medfunkcionalno interno sodelovanje, sodelovanje po celotni verigi vrednosti in uporaba različnih nabavnih strategij v celotnem nabavnem obsegu so ključni dejavniki uspeha. Za celoviti uspeh podjetja pa so odnosi z dobavitelji zelo pomembni. V upravljanju odnosov z dobavitelji vse bolj prihaja do izraza sodelovanje na področju inovacij ter upravljanje vzdržnosti (družbena in okoljska odgovornost).
Z organizacijskega vidika je ustvarjanje vrednosti najpomembnejše gibalo nabavnih sinergij v celotni organizaciji poslovanja in s tem tudi v definiranju organizacijskih rešitev za nabavo. Pri tem sta glavni oviri obvladovanje decentralizirane nabave in njena centralizacija zaradi doseganja maksimalnih sinergij na eni strani in ohranjanje fleksibilnosti poslovnih enot na drugi.
O avtorju
Branko Žibret je partner in izvršni direktor, Kearney
Diplomiral je na Ekonomski fakulteti v Ljubljani. Na Poslovni šoli Bled je dokončal študij MBA in znanstveni magisterij iz menedžmenta, na Harvard Business School pa je opravil General Management Program.
Ima več kot 30-letne svetovalne in vodstvene izkušnje. Več kot 20 let deluje v družbi Kearney kot svetovalec na področju reorganizacij, strateških in poslovnih transformacij, prevzemov in integracij po združitvi tako v javnem kot v zasebnem sektorju. Vodil je številne projekte v različnih panogah v mednarodnem okolju, v finančni in bančni industriji, upravljanju s tujimi neposrednimi naložbami, energetiki, telekomunikacijah, industriji izdelkov široke potrošnje in maloprodaje ter drugih sektorjih. Opravljal je več vodstvenih nalog, in sicer je bil 5 let direktor poslovne enote za vzhodno Evropo, 5 let direktor prakse za svetovanje v vladnem in javnem sektorju v Evropi, na Bližnjem vzhodu in Afriki ter več kot 10 let direktor Kearneyjeve poslovne enote za jugovzhodno Evropo.
Poleg svetovalnega dela sodeluje kot gostujoči predavatelj s poslovno šolo Bled IEDC, Ekonomsko fakulteto v Ljubljani in zagrebško šolo za ekonomijo in menedžment. Preden se je pridružil A.T. Kearneyju, je bil med drugim direktor Slovenijavina, direktor družbe za upravljanje skladov Krona in izvršni direktor Studia Marketing.