dr. Peter Kraljič
Absolutno je pri PMI potrebno začeti čisto na vrhu podjetij. PMI je odlična metoda in odličen indikator poteka prihodnjih trendov oziroma konjunkturnih gibanj. Z razumevanjem in poznavanjem PMI se lahko bolje pripraviš in morda celo preprečiš dogodke, ki se sicer pojavijo in nas presenetijo. Dejstvo je, da se o PMI pri nas še premalo govori in se tako tudi premalo uporablja. Pri tem zopet poudarjam, da se ne zavedamo, v kakšnem konkurenčnem globalnem okolju delujemo, tako država, kot tudi posamezna podjetja. Zato je tovrstne informacije, kot je PMI, potrebno razumeti in seveda koristiti. Pomembno se je zavedati in razumeti, da imajo s tem indeksom vsi predsedniki uprav in ostali direktorji v podjetjih v rokah dodatno informacijo, ki jim lahko koristi pri njihovih strateških, taktičnih in operativnih odločitvah. Gre za razumevanje pomembnosti informacij, ki obstajajo in za njihovo koriščenje. Če se tega ne zavedamo in ne znamo izkoristiti, bomo vedno le hodili za ostalimi.
Po mojem mnenju bi bilo zelo dobro, če bi PMI koristili tudi drugi. Prvi primer je Ministrstvo za finance, drugi pa UMAR (Urad za makroekonomske analize in razvoj), saj je PMI odličen indikator gibanja gospodarstva, ki ga predvsem UMAR lahko uporabi kot sestavni del svojih poročil. S tem bi se prav gotovo pokazala pomembnost tega indeksa.
dr. Peter Kraljič,
svetovalec in strokovnjak za prestrukturiranje